MENTORSCHAP
NOORD-HOLLAND NOORD
(Hierna Mentorschap NHN)
Elke klacht wordt bij Mentorschap NHN serieus genomen en zorgvuldig beoordeeld en behandeld. Op deze pagina vind je onze klachtenregeling.
Artikel 1
In deze regeling wordt verstaan onder:
Mentorschap NHN
De organisatie waar de client onder mentorschap staat en voor wie de mentor werkzaam is.
Directie
Degene die belast is met de dagelijkse leiding van Mentorschap NHN.
Mentor
Professionele mentor.
Klager
De klant c.q. wettelijke vertegenwoordiger of erfgenamen.
Klacht
Een schriftelijke en uitdrukkelijke klacht bij Mentorschap NHN indiende uiting van onvrede over de dienstverlening van de mentor.
Artikel 2
Deze regeling geldt uitsluitend voor de klanten van Mentorschap NHN.
Tot het indienen van een bezwaar of klacht zijn bevoegd:
a. De klant c.q. hun wettelijke vertegenwoordiger
b. Voormalige klanten c.q. hun wettelijke vertegenwoordiger, mits de klacht wordt ingediend binnen een termijn van 3 maanden na het beëindigen van het bewind / mentorschap.
c. Erfgenamen van een klant binnen een termijn van 3 maanden na het overlijden.
Artikel 3
Klachten kunnen zowel schriftelijk als mondeling worden ingediend. Een schriftelijke klacht moet tenminste bevatten:
• Naam, adres en BSN-nummer van de klant
• Contactgegevens van de klant c.q.wettelijk vertegenwoordiger of erfgenaam
• Datum van indienen klacht
• Een duidelijke omschrijving van de klacht
• Vermelding van de mentor tegen wie de klacht is gericht
De mondelinge klacht kan gedaan worden, als een schriftelijk niet mogelijk of wenselijk is.
Deze kan worden geuit bij betreffende mentor, zijn/haar collega of de directie.
De schriftelijke klacht dient gestuurd te worden aan:
Mentorschap Noord-Holland Noord
afd. Klachtenbehandeling
Postbus 3065
1801GB Alkmaar
Artikel 4
Een ingediende klacht zal zo spoedig mogelijk behandeld worden door de mentor en dient uiterlijk binnen zes weken te worden afgehandeld. De mentor tracht de klacht telefonisch of schriftelijk in overleg met de klant op te lossen. De uitkomst dient door de mentor schriftelijk of per e-mail te worden medegedeeld aan de klager.
Een kopie hiervan dient naar de directie te worden gestuurd.
Als de mentor en de klant gezamenlijk niet tot een goede oplossing komen, zal de mentor de klacht ter behandeling overdragen aan de directie.
De directie, of een namens de directie speciaal aangewezen medewerker stelt een onderzoek in, formuleert de klacht zo nodig nader, hoort de klant en tracht de klacht alsnog door bemiddeling op te lossen. Ook deze uitkomst zal schriftelijk aan de klant worden medegedeeld.
Indien de klager de uitkomst niet ziet als een oplossing heeft deze de mogelijkheid de klacht vervolgens voor te leggen aan de aan de toezichthoudende kantonrechter.
Artikel 5
Een klacht wordt niet in behandeling genomen of de behandeling wordt gestaakt als:
• de klant zich voor of tijdens de behandeling van deze zelfde klacht tot een kantonrechter of een andere burgerlijke rechter heeft gewend
• de klacht anoniem is
• het feit waarover geklaagd wordt langer dan 3 maanden voor indiening heeft plaatsgevonden
Artikel 6
Alle bezwaren en klachten van klanten worden onder strikte geheimhouding afgewikkeld. Indien het noodzakelijk is bij derden informatie op te vragen, zal vooraf toestemming aan de klant worden gevraagd.
Artikel 7
De directie archiveert de afgehandelde klachten.
Artikel 8
Deze regeling treedt in werking op 22-11-2023 en geldt voor onbepaalde tijd. Voor meer informatie kunt u contact opnemen via ons contactformulier.


